fris

22 juli 2011 - Sodankylä, Finland

We hebben onze privécamperplaats in Taivalkoski achter ons gelaten. Wat was het daar mooi zeg! Via een zandpad van een kilometer of 20 (een Finse nationale weg hoor, de TomTom herkende hem gewoon als weg) zijn we weer op pad gegaan naar nieuwe oorden. Onderweg hebben we weer regelmatig moeten stoppen voor een kudde rendieren op de weg - het went al haast. Wat is het toch een fijn in Finland. Lekker rustig, overal mooie bossen en meren, als je dan eens Finnen tegenkomt zijn ze vriendelijk en behulpzaam. Langs de weg zie je keiveel plekken waar je zo kunt kamperen. En dat gebeurt redelijk veel, er zijn veel camper hier. Er zijn niet veel Nederlanders hier trouwens. De laatste 2700 km ( vanaf Denemarken) hebben we maar 4 Nederlandse auto's gezien! Inmiddels hebben we alweer een mooi plekje gevonden, in de buurt bij Sodankylä. Dat is in Fins Lapland. Aan een meer. Maar Cars vindt het inmiddels te fris om te vissen. Ja ehm... Zoals je ziet aan de titel is het dus voor het eerst truienweer. Maar we zijn ook al een stukje boven de Poolcirkel nu.