Alta

25 juli 2011 - Alta, Noorwegen

We zijn nog steeds op ons plekje bij het fjord bij Alta. Cars is zich gister te buiten gegaan aan teveel thuisgestookte, Tjechische sterke drank met onze motorburen en heeft daar nu spijt van, niet meer dan terecht overigens. Enkele malen per dag bromt hij: 'tjongejonge wat een gif zeg.' Hij probeert vissen bij te vangen voor vanavond maar dat lukt nog niet. Ik heb vredig de afwas gedaan in het kraakheldere beekwater. Voor Dianne: het is hier 14 graden en bewolkt en vrij regenachtig. Maarja, we zitten natuurlijk ook op 70 graden noorderbreedte. Twee jaar geleden, op de Hardangervidda, een Nationaal Park in het zuiden van Noorwegen, was het 9 graden, daar was het ècht koud. Ach, we hebben truien zat bij ons en bovendien is onze superdeluxe camper voorzien van ringverwarming. Vanavond zullen we die eens lekker aanzetten, dan kan de vochtigheid er uit. Morgen gaan we via een mooie route terug naar Zweden; in het noorden van Zweden zijn een aantal prachtige Nationale Parken te vinden die ik heel erg graag zou wijken zien.