Stora Sjöfallet

26 juli 2011

Nou beste mensen, zelden, zeer zelden zie je mooiere camperplekjes dan die die wij nu hebben...!! Ik heb er een paar fotootjes van, kreeg een sms van Hi! dat ik al aan mijn 80% limiet zit voor hun internet in het buitenlandbundel. Maar afijn... We hebben dus een geweldige plaats! Midden in Nationaal Park Stora Sjöfallet! Dat is net ten westen van Jokkmokk en Porjus. Nog altijd in Lapland, nog altijd wordt in twee talen, ook Samisch dus Laps, aangegeven. Het weggetje hier naartoe was een grindpad, net als bij Taivalkoski, dat herkend werd door de TomTom. Stukje rijden door een erg smal grindpad en mam, we hebben wat takken geraakt met de camper dus je bent niet de enige. :-) Cars heeft al zitten vissen natuurlijk en de hondjes vinden het hier te gek, lekker los rondlopen in een bos vol takken en van alles om mee te spelen (Ylva had net al een schedeltje) . De koffie staat op tafel en daarvan geniet ik met de geur van houtvuur in mijn neus. Bekend geurtje, Marijke! Cars heeft fikkie gestookt om zijn vissen te barbecuen. Hier zitten we dan, midden in de natuur in Zweeds Lapland... Zou het nog beter kunnen worden?

1. Noelle:
    26 juli 2011
    WOW sNatje en Cars, ziet r overheerlijk uit allemaal!
    Wat n immense landschappen, ik word r stil van...
    Wij komen net terug uit Spanje.
    Ook te gek, maar dan anders. Geniet lekker verder, ik geniet v jullie blog!
    Dikke XXX v mij en Daan & Flynn
  2. mam:
    26 juli 2011
    Hoi vakantiegenieters, Dat ziet er niet verkeerd uit. Het is dat "tobberdje" van vanochtend dan toch nog gelukt om te vissen. Als ie nou maar niet nog meer spierpijn krijgt !! Zo te zien hebben jullie droog en ook zonnig weer. Hier is het steeds bewolkt en regenachtig. Dat blijft deze week ook zo. Af en toe een bui, maar wel oplopende temperaturen (graadje of 20). Blijf genieten en lieve groetjes.
    Mam
  3. Mieke:
    27 juli 2011
    Ziet er allemaal errug goed uit daar!!
    Genietze nog met volle teugen! (ik laat paul de site maar niet zien, want die was op vakantie net zo trots op zijn gekochte franse vis voor de bbq..)