het goede leven

21 juli 2011 - Taivalkoski, Finland

Wat een mooi leven toch! Lekker uitslapen in ons camperbed en wakker worden met de zon op je neus via het dakraam. Na een paar bakken koffie hebben we een stukje gewandeld. Je kunt hier een bergje op, de pad loopt het bos in. Overal aan de bomen is old man's beard te vinden en dat betekent dat de lucht heel zuiver is hier. Cars heeft wat old man's beard meegenomen uit het bos om later vuur mee te maken met zijn vuursteentjesding, survival-Bear Grills- vuurmaakstokje. Dat bergpad waar we wandelden leidde ook langs de rivier weer naar beneden. Prachtig! Overal zijn vuurplekken en bankjes (boomstammen dus) want in deze omgeving wordt veel gewandeld, gevist en gekampeerd. Niet dat het hier druk is... We staan hier nog altijd helemaal alleen, er is alleen een auto van een Fin die in zijn eentje aan het kamperen is. Langs de kant van de rivier zag je ook een aantal flinke nestkasten, voor roofvogels. Langs het bospad waren al flinke mierenhopen te zien, maar aan de overkant van de rivier stond de grootste ooit, ècht twee meter hoog dus. Beter om daar niet te gaan wildkamperen denk ik ;-) De honden vinden het heerlijk, lekker zo los rondrennen en als je dorst hebt gewoon de rivier in gaan om te drinken. Oh en Hasse, ben maar niet bezorgd, Aegir hoeft niet naar de dokter hoor, van die muggenplekjes. Trapper en Ylva hebben ze ook, maar wat minder want hun vacht is dikker dan die van Aegir. Na het wandelen is Cars weer gaan vissen. Ik heb mijn eerste boek al uit, heerlijk, en ik heb er nog twee liggen van dezelfde schrijfster, Camilla Läckberg, aanrader! Straks bij de pasta zullen we eens bekijken hoe en wanneer onze route wordt vervolgd...

1. Dianne:
    21 juli 2011
    hahahahahaha, dat koppie van Aegir, wat is het ook een lekker ding he, super
  2. Kitty:
    Wat een heerlijk leven zo...........
  3. mam:
    21 juli 2011
    Hoi vakantiegenieters, Jullie hebben het goed naar je zin zo te lezen. Fijn hoor ! Voor de honden is het ook genieten, al die vrije loopruimte. Heel veel vakantieplezier verder en lieve groetjes,
    mam
    P.S. Wat een beauty, dat doggenpupje !!Braaf beest !!
  4. bob:
    22 juli 2011
    Ik zal Hasse geruststellen! Intussen dat jullie lekker wildkamperen, werken wij aan onze verbouwing. Bouwvakkers zijn klaar, nu de binnenkant nog...
    Maandag gaan we zeilen. Veel zin in. Wij zullen echter Finland niet halen. Heel veel plezier en tot blogs.
  5. ad en leonie:
    22 juli 2011
    Hoi beste cars en Nathalie,

Gaat alles nog naar wens? Dat zal wel aan jullie reactie's te horen (lezen). Morgen, zaterdag, gaan wij ook op vakantie, maar wij blijven in nederland. Wij nemen wel de laptop mee, maar ik weet niet of er internet mogelijk is. We zien maar! Anders tot over 'n week of twee, drie. In ieder geval héééél veel vakantie-plezier, geniet ervan en heelhuids weer terug!!